En aften med oplevelser på Møn – Danmark

Efter kun lidt over en times køretid fra København, er du faktisk allerede på det smukke sydlige Sjælland. Så en aften med oplevelser på Møn, kan hurtig blive din virkelighed. Selvom Møn er en lille ø, tilbyder den dig store oplevelser.

Møn

Møn har smuk natur, snoede bakkede veje og hyggelige fiskerbyer. I provinsbyen Stege, går du ad de toppede brosten, se de smukke bindingsværkhuse og den gamle byport. Det store trækplaster er dog Møns Klint, som er på UNESCOs verdensarvsliste og viser dig naturen fra sin smukkeste side.

Vores tur til Møn

En sen eftermiddag startede vi bilen og tog på oplevelser. Vi satte kursen sydover fra vores hjem lidt syd for København. Vi var beriget med sol fra en skyfri himmel og denne sene sommerdag i august, nød vi naturen imens vi kørte sydpå i Danmark. Efter lidt tid var vi kommet til Ulvesund og tog turen over den smukke gamle buebro Dronning Alexandrine og så var vi allerede på Møn.

Lige efter broen blev vi nød til at have et stop for det blå vand, broen og naturen skulle nydes. Herefter forsatte vi med kurs mod Stege, som er hovedbyen på Møn. Her fandt vi vores overnatningssted Residens Møen og afleverede vores ting, inden vores lille afteneventyr fortsatte.

Klintholm Havn

Vi forsatte ind på øen og kørte fra Stege mod den lille fiskerby Klintholm Havn. Turen var smuk gennem landskabet, med de små hyggelige byer med underlige navne som f.eks. Busemarke. Efter lidt tid ankom vi til Klintholm Havn.

Klintholm havn summede af liv, solen skinnede og alle sad udenfor på en af de mange restauranter og nød det gode vejr. Klintholm havn er en lille by med kun 200 indbyggere, men med lækre strande, restauranter og havnen er byen velbesøgt. På denne dejlige sensommeraften var indbyggertallet steget væsentligt, i den charmerende by.

Middag på Restaurant Klintholm

Vi valgte at spise på Restaurant Klintholm hvor du har mulighed for at sidde udenfor på deres terrasse. Vi var heldige at finde en plads udenfor, med udsigt ned over havnen. På menuen denne aften var der buffet.

En lækker buffet med alt godt fra havet, spændende salater og til dem som ikke er til fisk, var der også mulighed for kødretter. En dejlig buffet, hvor maden var veltilberedt og velsmagende. Til maden drak vi huset udmærket hvidvin.

Vi nød vores middag med den smukke udsigt. En middag som sluttede med en kop kaffe, imens de sidste solstråler blev nydt, inden vi skulle videre til koncert.

Koncert med Synje Norland

Ude på en af molerne havde vi godt set, at de var ved at sætte en scene og udstyr op. Vi begav os ud til molen, hvor der allerede var mødt talrigt op med mennesker. Inden koncerten startede kunne vi nyde den utrolig smukke solnedgang udover vandet. En aften med oplevelser på Møn, fik lige en ekstra dimension og kunne ikke blive meget bedre.

Det var nærmeste magisk, den smukke solnedgang, havet, den lune sommeraften og smuk musik. Synje Norland er en upcoming tysk sangerinde, som har været nomineret som årets sangerinde i Tyskland.
Hun udgiver snart et album og var blevet inviteret til Møn for give denne pop-up koncert midt på haven. Ingen tvivl efter at have hørt hendes musik i en times tid, Synje skal nok blive populær. En anderledes, men super oplevelse med masser af god stemning.

En aften med oplevelser på Møn – Danmark

En aften med oplevelser på Møn, sluttede

Efter koncerten inviterede Ole Eskling på en øl på den nærliggende bar, hvor vi sad udenfor og fik en snak. Ole ejer og driver til daglig Møns Klint Resort og Camping Møns Klint. Han har vundet priser, fordi han har en evne, til at kunne forvandle gode ideer til virkelighed.

Ole havde arrangeret koncerten og han fortalte os om sit nye projekt på Møn, Dark Sky. Møn er et af de få steder i Danmark, hvor stjernerne på nattehimlen kan ses meget tydelig. Det har fået en arbejdsgruppe af lokale ildsjæle til, at trække i arbejdstøjet og gå efter den internationale certificering, som Dark Sky Park for Møn og Nyord.

Efter en aften med oplevelser på Møn sluttede og det var det tid til at tage tilbage til Stege. Men inden vi kørte skulle vi lige huske, at kigge op. På denne aften var himlen helt klar og ja – det er rigtigt, du kan virkelig se mælkevejen på Møn. Vi tror faktisk aldrig, at vi har set en så klar nattehimmel før. Vildt og en smuk afslutning på den dejlige aften på Møn.

En aften med oplevelser på Møn – Danmark

Følg rejsebloggen OnTrip.dk på FACEBOOK, INSTAGRAM og TWITTER.

OnTrip.dk var inviteret som gæst til Møn af Sydkystdanmark. Indhold, meninger og billeder er som altid helt vores egne.