Jackson – New Hampshire og Maple Grove Farms – Vermont, USA

Jackson – New Hampshire og Maple Grove Farms skulle udforskes og besøges. New England er kendt for sin smukke efterårs natur og har gennem årerne været en ønske destination for os. Nu var vi her endelig. Så det var bare at sætte os ind i bilen og køre ud i området.

Jackson – New Hampshire og Maple Grove Farms

Solen skinnede på en smuk september morgen. Selvom det var en måned for tidligt til at naturen viser sig flottes, ville vi gerne opleve New Englands smukke natur i det begyndende efterår. Vi glædede os til vores dag hvor Jackson – New Hampshire og Maple Grove Farms skulle udforskes.

Jackson

Vi startende vores køretur fra den lille by Jackson, som vores hotel lå i udkanten af. Jackson er en lille by med kun ca. 800 indbyggere beliggende i de smukke White Mountains. For at komme ind til byen skal du passere en af de smukke overdækkede træbroer. De er ikoniske og typisk for hele New England området.

Jackson området er ikke så stort, men er pakket med hyggelige Bed & Breakfast overnatningsmuligheder. De lever af de besøgende som kommer nordpå for at nyde freden og den smukke natur. I byen er der også et par enkelte spisesteder, men ellers forgår indtagelse af drikke og føde på de omkringliggende overnatningssteder. Her serveres der ofte middage af usædvanlig høj kvalitet.

Betlehem

På turen videre igennem New Englands landskabet kom vi forbi en masse små hyggelige byer med cafeer, hvor der er rig mulighed for at drikke kaffe. Vi stoppede ved byen Betlehem og drak kaffe. Det var udelukkende fordi vi synes det var sjovt med en by udenfor Israel, med navnet Betlehem. Ellers kørte vi, nød friheden og indtog den smukke natur.

Maple Grove Farms

Vendepunktet for vores køretur, havde vi på forhånd besluttet. Det skulle være Maple Grove Farms of Vermont. For selvfølgelig skulle vi besøge en producent af ahorns sirup. Hele dette område og over grænsen til Canada er kendt for at producere den bedste ahorns sirup. Længere fremme så vi et skilt til Maple Grove Farms der oplyste, at de også havde et lille museum.

Vi blev dog skuffede da vi opdagede, at deres museum kun var et gammelt faldefærdigt skur med et par redskaber indeni. Så det museums besøg var hurtigt overstået og vi gik videre ind i butikken. Herinde var der mulighed for både at få forklaret om produktionen og smage på de forskellige typer af sirup.

Vi købte lidt sirup, der blev produceret på fabrikken lige ved siden af. Desværre var der ikke mulighed for at besøge selve fabrikken. Det ville vi ellers gerne have prøvet. Men vi nød da synet de smukke ahorns træer, som voksede lige ved siden af.

Jackson, New Hampshire og Maple Grove Farms of Vermont - USA

Følg rejsebloggen OnTrip.dk på FACEBOOK, INSTAGRAM og TWITTER.