Rejseforslag Road Trip – Forenede Arabiske Emirater

Rejseforslag Road Trip – Forenede Arabiske Emirater, hvor du vil opleve den imponerende metropol Dubai og den lidt glemte, men smukke storby Abu Dhabi. Se eller svømme en tur i havet, nyde kystlinjen, bjergene, de små landsbyer og den smukke ørken. I rejseforslaget vil de Forenede Arabiske Emirater blive forkortet til UAE.

Varighed 8 dage

Dette Rejseforslag Road Trip – Forenede Arabiske Emirater, kan gøres på en uges tid og er ikke særlig kørekrævende, da afstandene ikke er store. Men turen giver dig et spændende indblik i, hvad UAE også kan tilbyde udenfor storbyerne.

Vi tog selv turen i 2012 og havde en anderledes og rigtig god tur, hvor vi boede på billige hoteller til 5-stjernet ørken luksus. Du kan her læse et af vores tidligere indlæg: Prøv et Road Trip i UAE

UAE består af 7 Emirater og vi valgte, at overnatte i 3 af dem og kørte igennem 4.

Start Dubai – Slut Dubai

Længde: 700 km.

• Dag 1: Dubai – Abu Dhabi, 150 km (2 timer)
  • Dag 4: Abu Dhabi – Banyan Tree Al Wadi, Ras Al-Khaimah, 225 km (3 timer)
  • Dag 8: Banyan Tree Al Wadi, Ras Al-Khaimah – Hatta Fort, 200 km (4 timer)
  • Dag 9: Hatta Fort – Dubai, 130 km (2 timer)

Road Trip - UAE

Billeje

Vi tegnede alle de forsikringer vi kunne og købte hjemmefra et TomTom navigations kort i Apple Store til vores iPhone. Det eneste vi ikke kunne forsikre os imod, var en evt. punktering? Efter en længere samtale med biludlejningen måtte vi erkende, at hvis vi undervejs punkterede måtte vi selv klare det, underligt.

Vi valgte at leje en stor SUW som var lækker at køre i, rimelig ny og selve udlevering og afleveringen af bilen gik problemfrit.

Vejene

Der er en fornøjelse af køre i UAE, vejene er brede, uden huller og generelt meget velholdte. Skiltningen er oplysende og indeholder som udgangspunkt både en arabisk og en engelsk tekst. Den gode skiltning er medvirkende til, at du bliver oplyst undervejs og dermed får en stor køreglæde.

Der er dog et par advarselsskilte, som du lige skal vende dig til og som sjældent ses i Danmark, som f.eks. en advarsels for kameler der krydser vejen.

Overnatning

I storbyerne er udvalget af overnatningsmuligheder enormt, men selv i de mindre byer er der flere muligheder og til forskellige priser. Vi valgte på dette Rejseforslag Road Trip – Forenede Arabiske Emirater en blanding mellem luksus og normale turisthoteller.

Godt at vide om Road Trip – Forenede Arabiske Emirater

• I UAE er regn en rimelig ukendt hændelse. Hvis der kommer et regnskyl så prøv at trække ind til siden. De lokale er ikke vant til regn og dermed afpasser de ikke deres kørsel efter forholdene.
  • Sandstorme kan forekomme i løbet af ganske kort tid og dermed  fjerne sigtbarheden helt og medvirke til en helt oversandet vej.
  • Der er 0-tolerance i forhold til spiritus.
  • Der kan være forskellige færdselsregler og love i de enkelte Emirater.
  • Hvis der er kvinder og børn med på turen, så opsøg familie restauranterne.
  • Der bliver kørt stærk til tider hasarderet i storbyerne.
  • Vejledende pris for billeje i 8 dage, DKK 2.700

Rejseforslag Road Trip – Forenede Arabiske Emirater

Samlet havde vi selv en rigtig god oplevelse, da vi var på Road Trip rundt i UAE. Vi nød de indbydende veje og livet udenfor storbyerne, som er i skarp kontrast til det pulserende storbyliv.

Vi synes at vi med turen fik et godt indblik i landet, vi så den smukke ørken, havet, bjergene og to fascinerende storbyer. En Road trip vi bestemt kan anbefale, med en behagelig benzinpris på kun DKK 3 pr. liter.

Følg rejsebloggen OnTrip.dk på FACEBOOK, INSTAGRAM og TWITTER.

Annette Seier - OnTrip.dk

Min store passion er at opleve verdens mangfoldighed, suge lærdom til mig, for bagefter at fortælle mine historier. Jeg rejser med min datter Maria og min mand Tore, hvor vi elsker at leder efter skyskrabere og TV-Tårne. Det er som regel mig der skriver indlæg til vores rejseblog OnTrip.dk, har styr på rejseøkonomien og finder vores næste eventyr. Jeg har til dato besøgt 6 kontinenter og 58 lande. Du kan kontakte mig på OnTrip (a) outlook.com