Casa Bacardi den store romfabrik – Puerto Rico

Casa Bacardi den store romfabrik, har du muligheden for at besøge på Puerto Rico. Det skulle vi selvfølgelig opleve, med håbet om selvfølgelig at få lidt gratis smagsprøver. Vi tog en taxa til Casa Bacardi og fik vores gratis billet, som ud over turen også inkluderede et par gratis drinks.

Rundturen på fabrikken

Vi blev herefter henvist til et åbent område med en stor bar. Den var overdækket af en enorm hvid presenning. Her sad vi og ventede spændt på, at det blev vores tur til rundvisningen. Endelig blev det vores tur. Der kom en lille vogn og hentede os. Guiden fortalte lidt om Casa Bacardi fabrikken og produktionen, imens vi kørte den korte tur ned til vores stop.

Vi stoppede desværre ikke ved fabriksbygningerne, dem kunne vi kun se udefra. Vores stop var til gengæld ved en bygning som kun var bygget, til disse guideture. Det var en reproduktion af den oprindelige fabrik. Herinde måtte vi desværre ikke tage billeder.

Guiden fortalte os om hvordan rom bliver lavet og viste os at den bliver gemt i store egetræsfade. I bygningen var der desuden udstillinger af Bacardi billeder, originale flasker, dokumenter og et sted hvor vi kunne dufte til de forskellige typer rom.

Historie og gamle annoncer

Herefter gik vi ind i en ”bar” hvor en bartender viste os, hvordan en Mojito og en Cubra Libra bliver lavet. Desværre var der ingen smagsprøver, af de drinks han lavede, men det var meget underholdende. Der var desuden en afdeling, hvor der var alle mulige gamle Bacardi annoncer fra blade og magasiner fra 1940erne. Det var interessant at se, at selv en rom kan have en historie!

Turen tog ca.1 times tid og selvom vi fik set meget, var vi måske lidt skuffede over, at vi ikke fik oplevede den rigtige fabrik. Vi oplevede kun et besøgscenter der var bygget til turisterne. Turen var dog alligevel både spændende og underholdende.

Casa Bacardi den store romfabrik – Puerto Rico

Drinks i den udendørs bar

Tilbage til udgangspunktet, kunne vi sætte os behageligt til rette og få vores to drinks hver(som var inkluderet), De tjenere der stod i baren, var dog mere en villige til at give ekstra drinks for USD 1, så det benyttede vi os selvfølgelig af. Solen skinnede, det var behageligt varmt med grønne omgivelser så vi hyggede os. Vi sad behageligt  i skyggen og nød at smage de mange forskellige slags rom. Det var bestemt ikke dårligt, at besøge Casa Bacardi den store romfabrik.

Gavebutikken

Vi blev selvfølgelig ”tvunget” igennem en gavebutik inden vi kunne komme ud fra stedet. Her havde vi muligheden for købe en masse souvenirs der var relateret til Bacardi, foruden vi selvfølgelig også kunne købe rommen på flasker. Priserne på rom var en anelse billigere end butikspriserne, men ikke meget. Butikken var dog smukt indrettet og bare det at kigge rundt i den var faktisk en god oplevelse.

Casa Bacardi den store romfabrik – hvad syntes vi

Vi havde et par underholdende timer. Hvis vi også tager i  betragtning, at det var gratis, ja, så var de to timers oplevelse mere end godt givet ud. Vi kan bestemt godt anbefale dig et besøg på fabrikken.

Oplevelser i San Juan – Puerto Rico

Tip til billig transport til og fra Casa Bacardi

Hvis du bor i Old San Juan og gerne vil besøge Casa Bacardi, kan du med fordel tage en lille båd over bugten. Båden ligger til kajs nede, hvor krydstogtsskibene ligger.

Bådende sejler over på den anden side af bugten, hvorfra du tager en taxa det sidste stykke vej op til Casa Bacardi. Denne transport var både billigere, smukkere og hurtigere end at køre i bil hele vejen. Det var samtidig en god og anderledes oplevelse.

• Billetpris: Bådoverfarten DKK 3 pr. vej

Casa Bacardi den store romfabrik – Puerto Rico

Opdatering 2015: Efter vores besøg i 2010, har Bacardi ændret deres tour koncept. Læs om de forskellige muligheder på: Visit Casa Bacardi

Følg rejsebloggen OnTrip.dk på FACEBOOK, INSTAGRAM og TWITTER.